Image Alt

La Plaja Nouă

FullSizeRender 2

Află cum să faci Wakeboard ușor: la cel mai apropiat parc cu cabluri

Te întrebi cum să faci wakeboard? Consultă acest ghid aprofundat pentru începători care îți va face prima sesiune de wakeboarding într-un parc special! Parcurile de acest gen au revolutionat complet sportul și acum este mai ușor ca niciodată să te ridici pe un wakeboard și să înveți rapid primele tale trucuri.

Ce este Wakeboarding-ul cu cabluri?

Wakeboard-ul la un parc cu cabluri vine cu câteva avantaje în comparație cu wakeboard-ul facut in spatele unei bărci. Este atât mai ieftin, cât și ecologic, ușor de găsit, dar, mai ales, este mult mai ușor pentru noii veniți să învețe sportul. De ce? Mai întâi hai să discutăm despre cele două tipuri de sisteme de cablu pe care
le puteți găsi în cel mai apropiat parc:

Un sistem de cabluri cu 2 stâlpi, sau 2.0, este un cablu care trage un singur rider în linie dreaptă, de obicei între 60 și 140 de metri lungime. Este cel mai bun sistem pentru incepatori, deoarece ești singurul care merge, astfel încât instructorul poate crește treptat viteza pentru a te ajuta să te ridici pe placă și să o reglezi în permanență pentru a corecta orice greșeli. El / ea îți va învăța elementele de bază ale sportului; în principal postură, ridicare și întoarcere, astfel încât prima dată când faci wakeboarding aceasta să fie experiența emoționantă pe care o dorești.

În funcție de versiunea 2.0, vei găsi variații semnificative ale costurilor. Unele parcuri 2.0 percep un preț / set all-inclusive, indiferent de nivelul tău (te învață totuși, dacă este necesar, desigur), în timp ce altele vor percepe taxe suplimentare pentru lecții sau închirierea de echipamente.

Un cablu full size este un loc de joacă de vis pentru orice wakeboarder care dorește să-și ducă antrenamentul la nivelul următor. Poate tracta între 8 și 12 persoane simultan, la viteză constantă și în buclă. Poate găzdui toate nivelurile de rideri; începătorii se vor pozitiona de obicei la mijlocul liniei chiar sub cablu, în timp ce riderii mai avansați vor incepe cu diferitele obstacole așezate pe laterale.

Deoarece parcurile cu cablu de dimensiuni mari reprezintă o investiție mult mai mare decât parcurile 2.0 (de aproximativ 10 ori) și au nevoie de mult mai mulți clienți pentru a fi profitabili, acestea se vor găsi de obicei numai în apropiere de zone cu populație adecvată, aproape de orașe de 500.000 de locuitori sau mai mult.

Ambele tipuri de cabluri stau la o înălțime de aproximativ 8-10 metri, rezultând o tracțiune în sus, motiv pentru care învățarea la wakeboard într-un parc cu cablu este mult mai ușoară. Când mergi în spatele unei bărci (având în vedere că este o adevărată barcă de wake cu un stâlp), în esență, ești tras la un unghi de doar 5 grade. Bărcile standard vor atașa chiar frânghia la nivelul motorului – deasupra suprafeței apei – ceea ce face incredibil de greu să te ridici din apă.

Deci, pe o barcă, rezistența la tracțiune este la maxim; întrucât la cablu, ești tras la un unghi de 35-45 °, ceea ce va face atât de ușor să te ridici la bord și te va ajuta să obții un timp bun mai târziu, când începi să sari de la kicker sau să faci trucuri.

PANA0448

Cum să faceti Wakeboard: prima sesiune

Înainte de a intra inapa, va trebui mai întâi să îți cumperi biletul de parc și să găsești niște echipamente. Anunțați personalul de la locație că este prima dată și îți va explica tabelele de prețuri și opțiunile de închiriere.
Parcurile 2.0 percep în mod normal un preț de bază pe tură (1 tură este de 10 până la 15 minute), cu reduceri mai bune cu cât cumperi mai multe ture în avans.

Parcurile de dimensiuni complete taxeaza pe oră, oferindu-ți de obicei o brățară ștampilată cu ora de pornire pe care ți se va cere să o arăți instructorului de cablu sau una electronică pe care va trebui să o scanezi la fiecare plecare.

În funcție de echipamente, echipamentele de închiriere pentru începători sunt de obicei gratuite, în timp ce plăcile și legăturile mai avansate sunt închiriate pe oră. Căștile sunt întotdeauna gratuite (și cu siguranță ar trebui!), Iar unele parcuri oferă chiar și costume de neopren.

Odată ce te-ai pregătit și ai primit permisul, este timpul să te distrezi !

Cum să faceti wakeboard la un parc de cablu cu 2 stâlpi

Cu cablul 2.0, instructorul  va începe probabil prin a petrece câteva minute cu tine pe uscat, mai întâi pentru a afla care este poziția ta naturală (adică obișnuită sau goofy). Dacă ai făcut vreun fel de sport pe board în trecut, ar trebui să îți cunoști deja poziția.

Dacă nu, instructorul te va ajuta cu un mic truc, dar odată ce este hotarat, nu îți face griji dacă se simte greșit atunci când începi să ieși pe apă, acel truc nu este întotdeauna concludent și uneori trebuie doar să încerci să ieși pe apă în ambele sensuri pentru a fi sigur. Regula de bază este că piciorul / piciorul tău mai puternic ar trebui să fie cel înainte, dar există excepții.

Odată ce ai ajuns in apă, placa plutind în fața ta, cu coatele înspre interiorul genunchilor, brațele drepte și ținându-te ferm mânerul cu ambele mâini deasupra (nu una peste și una dedesubt ca monoskier-ii), ești gata să dai drumul instructorului, care va încorda încet frânghia mai întâi și apoi va crește treptat viteza pentru a te ridica.

Tot ce trebuie să faci acum este să îți împingeți picioarele, păstrând în același timp placa perpendiculară pe suprafața apei, ceea ce va beneficia de sprijin pentru a îți permite să te ridicați.

De îndată ce fundul tău se ridica de pe apa, poți apoi să-ți aplatizezi placa și să-ți aduci piciorul puternic înainte, dar cel mai important, asigură-te că te ridici până la capăt, îți aduci șoldurile în față și să păstrezi o pozitie dreapta în timp ce privești mult înainte.

Acum, iată prima regulă de aur atunci când înveți să faci wakeboard și este un reflex „natural” împotriva căruia trebuie să lupți imediat ce începe să se întâmple (dacă se întâmplă): NU trage NICIODATĂ mânerul la piept!

Acest lucru îți va înrăutăți echilibrul într-o clipă, placa va trage înainte, în timp ce partea superioară a corpului se va apleca automat în spate, în cele din urmă te va așeza în apă ca și când ar fi timpul să te culci. Dacă se întâmplă acest lucru, lăsă mânerul imediat ce spatele îți atinge apa, sau vei avea o decolare neglijentă când frânghia câștigă din nou tensiunea pe care tocmai a pierdut-o.

Ținerea brațelor drepte în orice moment în timp ce îți ridici șoldurile în sus și înainte este ceea ce îți va oferi un control general mai bun.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci corect este să obții o postură potrivită, deoarece altfel s-ar putea să experimentezi dureri de spate destul de repede sau chiar să îți strângi mușchiul dacă persișți să ții mânerul într-o poziție încovoiată.

Cel mai obișnuit motiv pentru care oamenii rămân ghemuiți după ce se ridică este că își păstrează toată greutatea pe calcaie, în esență, apasand continuu și făcând imposibilă ridicarea șoldurilor. Concentează-te doar pe răspândirea uniformă a greutății pe placa, care va ajunge în mod natural într-o direcție perfectă înainte și va face mult mai ușor să te ridici puternic până la capăt.

Odată ce vei obține acest drept, următoarea provocare va fi să înveți cum să te întorci când ajungi la celălalt capăt al sistemului 2.0. Când suportul (punctul în care frânghia ta este legată de cablul aerian) ajunge la capătul liniei, acesta va încetini, se va opri și va începe din nou în direcția opusă.

Teoria de aici este destul de simplă, dar în realitate este nevoie de câteva încercări pentru majoritatea oamenilor.

Scopul este de a te îndrepta progresiv către partea dreaptă sau stângă a cablului (mai întâi pe călcâie, deoarece este mult mai natural să te apleci în spate decât înainte), cu mult înainte ca cablul să se oprească, astfel încât să accelerezi suficient de repede pentru a construi impulsul necesar pentru a finaliza acel frumos semicerc, până când în cele din urmă purtătorul începe să te tragă înapoi în direcția opusă.

Dacă te străduiești să înțelegi rezultatul vizual al acestui lucru, gândește-te la o picătură perfectă de apă pe punctul de a părăsi o frunza și urmează linia de suprafață, începând de sus, apoi rotindu-te și întorcându-te, și în cele din urmă întorcându-te la originea sa.

Majoritatea sistemelor 2.0 vor avea geamanduri plutitoare la fiecare capăt al cablului pentru a te ajuta să îți vizualizezi calea; scopul tău este să te îndepărtezi suficient pentru a trece chiar în jurul lor.

Acum, motivul pentru care trebuie să obții o poziție corectă înainte de a lovi virajele este că, dacă te încovoiezi și îți îndepărtezi pe tot drumul, vei fi deja departe de linia de cablu, ceea ce înseamnă că nu vei avea spațiu pentru a crește viteza întoarce-te și te vei scufunda imediat ce transportatorul încetinește și se oprește.

Având postura potrivită, stand plat, șoldurile și bărbia în sus, îți permite să mergi direct sub linia cablului și să ai spațiu suficient pentru a îți construi progresiv marginea – și, prin urmare, viteza – atunci când ajungi la viraje.

Cum să faci wakeboard într-un parc de cablu de dimensiuni mari

Principala diferență atunci când încerci sportul cu un cablu de dimensiuni mari este cu siguranță începutul. Deoarece cablurile de dimensiuni complete funcționează constant, oprindu-se numai din motive de siguranță sau mecanice, personalul te va face să pleci așezându-te pe bancă, cu fața către cablu și
placa care atinge deja apa.

Deși cablul nu se oprește, deoarece stația de pornire este departe de linia de cablu, nu este atât de brusc pe cât ai putea crede că este; și întrucât ești deja într-o poziție de riding când începe să tragă, singura ta sarcină este să absorbi puterea primei tracțiuni (nu prin tragerea mânerului spre piept, așa cum am menționat anterior, ci prin aducerea șoldurilor înainte ).

Trebuie să transferi puterea dată de cablu direct în șolduri și, în cele din urmă, în placă, prin piciorul din față, ținând brațele drepte în orice moment.

Odată ce ești suficient de stabil pe placă, asigură-te că te ridici până la capăt, aducând șoldurile în sus, menținându-ți brațele drepte și bărbia mândră, uitându-te întotdeauna mult în față, la fel ca pe o bicicletă.

Apoi, obstacole. Acestea nu ar trebui să fie o mare problemă, deoarece stau întotdeauna departe de calea cablului, dar în funcție de nivelul tău și de configurarea parcului, se poate întâmpla să intri direct într-unul involuntar, în special cele care sunt așezate chiar după o turnură de stâlp. Din nou, dacă acesta este cazul și ești nesigur dacă vei putea să eviți, lasă mânerul cu mult timp în avans și înotați înapoi.

Ori de câte ori te prăbușești și începi să înoți înapoi la țărm, ai grijă să fii cu ochii pe toți riderii care vin după tine, doar în cazul în care nu te-au văzut sau dacă sunt și începători și nu te pot evita. Fă-te vizibil, nu stai prea mult în spatele obstacolelor și vei fi ok.

Arta prăbușirii

Începători și profesioniști deopotrivă, toată lumea greseste. Uneori elegant, de multe ori nu – dar trebuie să o acceptati, pentru că, la fel ca orice altceva, munca grea, pierderile și bătăliile sunt cele care merită . Câștigul se simte bine numai dacă a trebuit să luptați pentru asta și cu cât luptați mai greu, cu atât câștigul este mai placut. Nimic nu vine ușor, așa cum se spune.

În toate formele de expresie corporală care implică performanță fizică, indiferent dacă este vorba de wakeboarding sau dans, crashingul este o abilitate pe care trebuie să o perfecționați ca orice alt aspect al sportului. Pentru că te vei prăbuși; deci este posibil să știți la fel de bine cum să o faceți corect, reducând la minimum riscul de rănire.

Ca regulă generală în sporturile de acțiune, ați dori să vă prăbușiți într-o poziție fetală, aducând brațele și genunchii aproape de corp, coborând capul la
piept !

De asemenea, asigurați-vă că nu vă aduceți genunchii până la capăt, deoarece riscați să vă loviți de nas cu unul dintre ei. Perfecționați această tehnică ori de câte ori simțiți că apare un accident și curând frica va dispărea în totalitate, în timp ce încrederea dvs. crește constant.

Sperăm că ați găsit utile aceste informații și acum ar trebui să vă simțiți mai mult decât gata să vă atingeți cel mai apropiat parc de cablu.

rămâi informat

Te ținem la curent cu ultimele informații despre activitățile de La Plaja Nouă.

logo decathlon blue
netopia
X